Нэг цэгийн үйлчилгээнүүдэд үүсч буй түгээмэл бэрхшээлүүд
Нэг цэгийн үйлчилгээ үзүүлж буй цонхнуудад үйлчлүүлж буй иргэд харьцангуй сийрэг, очер дараалалгүй үйлчилж байгаа боловч заавал дараах зүйлийг хийх шаардлага гарч байна.
Үүнд:
1. Төлбөр, хураамж төлөх /гэрэгэ киоск, банк/
2. Лавлагаа мэдээлэл авах /ТҮЦ машин/
Дээлхи ажилбар нь өөрөө иргэдийн бөөгнөрөл маш их очер дарааллыг зохиомлоор бий болгож байгаа нь төрийн үйлчилгээ авч буй иргэдэд хүндрэл, бухимдлыг үүсгэж байна.
Шийдэл:
Нэг цэгийн үйлчилгээнд ажиллаж буй ажилтан дээр пос машин байршуулах замаар төлбөрийг төлөх, төрийн мэдээллийн санд буй бүх төрлийн лавлагаа мэдээллийг тухайн ажилтан өөрөө гаргах.
// Эдгээрийг хийх техник болоод технологийн шийдэл нь бэлэн буй //
Зарим чиглэлийн цонхууд дээр урт дараалал үүссэн байхад зарим нь хоосон байдаг, тухайлбал татварын тайлангийн улирал эхэлсэн үед татварын үйлчилгээ үзүүлэгч цонхон дээр очер дараалал үүсч иргэдийг бухимдуулдаг. Мөн тухайн үйлчүүлж буй иргэний асуудлыг бүрэн шийдвэрлэж буцааж байгаа нь тухайн иргэн /ААН/ таатай боловч дараалалд хүлээж буй бусад үйлчлүүлэгчдийн бухимдлыг төрүүлж байдаг. Тайлангийн улирал дууссан үед тухайн цонхууд хоосон байгаа нь төрийн үйлчилгээ дутуу ажиллаж байгаа мэт сэтгэгдлийг иргэдэд төрүүлж байна.
Шийдэл:
Цонх бүр бүх төрлийн үйлчилгээг ижил үзүүлдэг болох ба 1-2 шаттай байх. эхний шатанд мэдээлэл материалыг стандартын дагуу хүлээн авч 2 дах шатанд мэдээлэл боловсруулалт хийгдэх /front office, back office/
Нэг цэг өнөөгийн нөхцөл байдлын тандалт
Нэг цэг дээр үйлчлүүлж байгаа иргэдийн зонхилох хэсэгт их явдал чирэгдэл үүсгэж байгаа салбар нь
1. Банк санхүүгийн байгууллагат зориулсан лавлагаа мэдээлэл авах иргэд
2. Олон улсын элчин сайдын яамдад зориулсан материалууд бэлтгэх иргэд
3. Үл хөдлөх хөрөнгийн бүртгэлтэй холбоотой үйлчилгээ авах иргэд
// 4 - 6 цонх иргэдэд үйлчилж байгаа боловч үйлчилгээний төрөл ангилалаас шалтгаалан 1-2 цонхонд маш их очер дараалал үүссэн байх ба 4-6 цонхонд үйлчлүүлэгч байхгүй хоосон байсан //
4. Улирлын шинжтэй - a. Татварын тайлан мэдээллийн цонхнууд
b. Хөдөлмөр эрхлэлтийг дэмжих төв
// цонхууд ажиллахгүй хоосон байгаа нь иргэдэд буруу ойлголт төрүүлж байгаа явдал ажиглагдсан //
Нийслэлийн харьяа байгууллагууд и-монголд орсон иргэдийн лавлагаа мэдээллийг өөр дээрээсээ шууд гаргаж байгаа, төлбөр хураамжыг шууд авах пос машинтай. Иргэний үнэмлэхийг уншуулах чип, тоног төхөөрөмжтэй. Нийслэлийн харьяаны хэвтээ удирдлагатай байгууллагуудын хувьд операторын горимд шилжүүлж эхэлсэн бөгөөд УБЕГ, газар зохион байгуулалт, ХХҮЕГ зэрэг босоо удирдлагатай үйлчилгээ үзүүлэгчид дээр түлхүү хүндрэлүүд ажиглагдаж байна.